délka schnutí materiálu

Vše o preparování hmyzu.. metody, tipy, rady a pomůcky
Odpovědět
Robinson13

délka schnutí materiálu

Příspěvek od Robinson13 »

Předem musím říct, že jsem amatér a chtěl jsem se zeptat jak dlouho necháváte schnout vypreparovaný materiál?
marion
Příspěvky: 4699
Registrován: 29 dub 2010, 05:49

Re: délka schnutí materiálu

Příspěvek od marion »

Na to nelze jednoznačně odpovědět, záleží na broucích - velikost, stupeň jejich vlhkosti, skupiny brouků a na prostředí. Jinak schnou brouci malí a jen lehce vláční (ať už rozvlhčení nebo ze smrtičky), třeba takový pirník mi kolikrát uschne než mu po přilepení na štítek stačím urovnat tykadla a naopak velcí potemníci, třeba takový velký řádně provlhčený Blaps schne mnoho dnů a ve vlhčím prostředí mám pocit že nikdy není zcela suchý. Jinak mi schli brouci v bytě na sídlišti a jinak v rodinném domě, kde je vlhčeji.
Takže jediná správná odpověď, nemyšlena ironicky je, že brouk uschne až je suchý, běžný brouk v běžném prostředí cca v rámci dnů.
bozapetr
Příspěvky: 1406
Registrován: 05 lis 2011, 22:54

Re: délka schnutí materiálu

Příspěvek od bozapetr »

a je treba ty schnouci brouky dat urcite nekam do zasobni krabice, ktera nema tesne viko. a to z duvodu zaprášení a taky kvuli ochrane proti poškození. do takoveto zasobni krabice, ktera muze byt obycejna od bot ( upravena, ja ji sestrihnul na vysku 5 cm ) je treba dat nejaky prostredek kvuli rusnikum a pod...
Uživatelský avatar
Hali+
Příspěvky: 4504
Registrován: 03 kvě 2010, 06:53
Bydliště: Pardubice

Re: délka schnutí materiálu

Příspěvek od Hali+ »

Přesně jak píše Marion, někteří maličcí brouci jsou v podstatě suší hned po dokončení preparace. :nod
Naopak velcí brouci mohou schnout i dlouhou řadu dnů a třebas někteří velcí pouštní potemníci (co jsou proti suchu v podstatě pancéřovaní), tak asi důkladně neuschnou nikdy. Dokonce když jsou klasicky napíchnutí, tak jejich trávicí šťávy stále fungují a rozežerou i silný špendlík raz dva... :mrk